Regi's latest IRO Insight study has garnered valuable analysis and insights into the prevailing industry trends, as it brings together the perspectives and contributions of over 60 experienced Nordic IR-managers representing primarily mid and large cap companies.

Through interviews conducted with these IROs, the study presents a comprehensive overview of the current landscape, offering a wealth of valuable information to stakeholders and industry professionals alike.

According to the survey the average annual salary among IR managers in large and mid-cap companies is approximately 150,000 euros. This suggests that a substantial portion of the IR-managers in the Nordic region may be receiving relatively modest compensation for their roles and responsibilities.

Among the notable findings, the study reveals that 49 percent of the interviewed IROs report directly to the Chief Financial Officer (CFO), underscoring the CFO's vital role in the IR function. Furthermore, when it comes to budget allocation, it becomes evident that the majority of the resources are dedicated to salary expenses for IR-employees.

To attain larger interest from investors, the study delves into the strategies employed by IR teams. Only 9 percent of respondents prioritize media coverage and visibility, while 32 percent allocate more time for meetings with investors and buy-side analysts. Additionally, 25 percent of IROs focus on roadshows and similar events as a means to attract investor attention.

The study also highlights the growing influence of social media in IR practices, with 65percent of IR-managers utilizing social media to some extent for their IR efforts. Moreover, an additional 7 percent are planning to incorporate social media into their IR strategies, reflecting the evolving communication landscape.

When considering the factors that affect investors' decision-making, the study reveals that trustworthiness, encompassing top management, CEO, CFO, and IRO, emerges as the most important aspect. On the other hand, sustainability, and corporate social responsibility (CSR) rank as the least influential factors according to the perspectives of the interviewed IROs.

Regi's IRO Insight Study 2023 has shed light on key insights into Nordic IR-manager practices, providing valuable analysis of industry trends. The study equips industry professionals and stakeholders with a comprehensive overview of the current IR landscape, enabling informed decision-making and strategic planning.

For further details and a comprehensive analysis of the study's findings, please contact:

Robert Skölfman
CEO
robert.skolfman@regi.se
+46 70 770 5385

About Regi
Regi Research & Strategy is a consulting company that put focus on development within selected industries. Based on deep insight from research, the studies contribute to quality assurance and business development for our clients in investor relations.

Fler nyheter

Results IR Nordic Markets 2025

WINNERS IR NORDIC MARKETS 2017 - Tomra was awarded the prestigious "Best Company - Nordics" award at an event held at Nasdaq in Stockholm on November 2...
2025 - 04 - 15

IRNM 2024: Borregaard is best at Investor Relations in the Nordics

Regi’s 26th consecutive Investor Relations-study has been completed. Presented below are the winners and top-three for Best Company, Best IR and Best C...
2025 - 04 - 15

IRNM 2022: Tryg is best at Investor Relations in the Nordics

Regi’s 25th consecutive Investor Relations-study has been completed. Presented below are the winners and top-three for Best Company, Best IR and Best E...
2022 - 12 - 16

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Regi Research & Strategi AB, orgnr. 556388-6653 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Markera för att samtycka till användning av Nödvändiga cookies
Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Markera för att samtycka till användning av Funktionella cookies
Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

Markera för att samtycka till användning av Cookies för statistik
För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

Markera för att samtycka till användning av Cookies för personlig anpassning
För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

Markera för att samtycka till användning av Cookies för annonsmätning
För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

Markera för att samtycka till användning av Cookies för personlig annonsmätning
För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

Markera för att samtycka till användning av Cookies för anpassade annonser
För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata